07.03.2013
Joblink on liittynyt mukaan Vastuullinen kesäduuni 2013 -kampanjaan ja haluaa osallistumisensa kautta edistää nuorten pääsyä kunnon kesätöihin ja myöhemmin hyvään työelämään.
Joblink on mukana kesäduunikampanjassa
Joblink on liittynyt mukaan Vastuullinen kesäduuni 2013 -kampanjaan ja haluaa osallistumisensa kautta edistää nuorten pääsyä kunnon kesätöihin ja myöhemmin hyvään työelämään. Hyväntuulisen kampanjan tarkoitus on haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille enemmän ja parempia kesätöitä. Tempauksen toteuttaa Suomen lasten ja nuorten säätiö pääyhteistyökumppaneinaan Alma Media, Sonera ja Monster.
Haluamme osaltamme edistää nuorten työllistymistä ja ennen kaikkea helpottaa työelämään tutustumista. Hyvällä perehdytyksellä ja ohjeistuksella työ on mielekästä. Haluamme painottaa nuorille oman aktiivisuuden ja vastuunottamisen merkitystä, sillä oikea asenne kantaa elämässä pitkälle. Työllä on merkitystä!
Tietoa kampanjasta
Kesätyö on tärkeä askel kohti työelämää
Kesätyö on nuorille usein ensimmäinen kontakti oikeaan työhön ja erinomainen tilaisuus oppia työelämän käytäntöjä ja pelisääntöjä. Kesäduunista saa myös omaa rahaa, jonka avulla opetellaan taloudenhallinnan perusasioita. Taloussuhdanteiden vaihdellessa myös kesätöiden määrät ovat vaihdelleet vuosittain. Kesäduunin ei kuitenkaan pitäisi olla se, josta ensimmäisenä leikataan vaikeina aikoina. Kesäduuni on kannattava investointi, joka tuotto mitataan siinä vaiheessa, kun nuori sukupolvi astuu työelämään.
Työnantajille kesätyö on ainutkertainen tilaisuus tehdä hyvä ensivaikutelma tulevaisuuden tuloksentekijöihin. Hoitamalla kesätyökuvion tyylikkäästi ja vastuullisesti työnantaja varmistavaa asemansa pelissä, kun kilpailu osaavasta työvoimasta kiristyy.
Taustalla laaja joukko yrityksiä ja järjestöjä
Kampanjaa on toteuttamassa laaja joukko toimijoita, joita yhdistää kiinnostus nuorten työelämäkysymyksiin. Järjestöistä mukana ovat Elinkeinoelämän keskusliitto EK, Taloudellinen tiedotustoimisto TAT, Henkilöstöjohdon ryhmä HENRY ry, ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry, Suomalaisen Työn Liitto ja STTK. Nuorten ääntä käyttävät opiskelijajärjestöt SYL, SAMOK ja SAKKI. Kampanjaa tukemassa ovat myös Fazer, ISS Palvelut ja YIT. Kampanjan suojelijana toimii Fazerin konsernijohtaja Karsten Slotte.
Kampanja toteutettiin ensi kerran vuonna 2011 ja silloin kampanjaan osallistui 74 yritystä eri puolilta Suomea, Nappitalosta Nokiaan. Vuonna 2012 mukana on jo yli 100 vastuullista työnantajaa.
Kampanja lanseerattiin vuonna 2013 suurelle yleisölle 25. tammikuuta ja se huipentuu kesätyökauden päätteeksi vuoden parhaan kesätyönantajan valintaan elokuussa. Kampanjaan voi nyt ilmoittautua osoitteessa www.nuori.fi/kesaduuni/ilmoittaudu
Lisäksi Joblink osallistuu Kesäduuni Uudellamaalla 2013 kampanjaan. Lisätietoja kampanjasta tästä.