linkpartnersfinland

Kilpailu kotimaisella verkkokauppa-alalla kiristyy jatkuvasti, kun suuret ulkomaiset toimijat valtaavat markkinoita.


2nd Chain Oy tarjoaa yhdessä Warasto Finland Oy:n kanssa tavarantoimittajille ja verkkokauppiaille kilpailukykyisen hankinta- ja toimitusketjun aina tuotteiden toimitukseen saakka. Näin verkkokauppias voi itse keskittyä olennaiseen – eli tuotteidensa myyntiin ja myyntikatteen parantamiseen.

Verkkokaupan yksi tärkeimmistä menestystekijöistä on tuotevalikoiman laajuus – mitä enemmän tuotteita on verkkokaupassa tarjolla, sen houkuttelevampi verkkokauppa on asiakkaiden näkökulmasta katsottuna ja, sitä suuremmat ovat nettikauppapaikan asiakasvirrat. Valikoiman laajentaminen on kuitenkin kallista, ja oman myyntivaraston kasvattaminen nostaa varastoriskiä. Verkkokauppiaat voivat laajentaa valikoimaansa toimitusmyynnillä, jolloin tuotteet tilataan toimittajalta vasta, kun niistä on saatu tilaus asiakkaalta. Toimitusmyynnissä heikkoutena ovat kuitenkin pidentyneet toimitusajat ja ostamisen kustannukset, jotka nousevat nopeasti jopa 20-30 %:iin myynnin arvosta. Toimitusmyynti onkin niin tavarantoimittajalle kuin verkkokauppiaalle usein kallista sen työllistävyyden vuoksi.

2ndChain tarjoaa verkkokauppiaille kustannustehokkaan hankintaketjun, jonka ansiosta verkkokauppias saa pääsyn 2ndChain -toimittajaverkoston valikoimaan, joka käsittää kymmeniä tuhansia tuotenimikkeitä.

-        2nd Chain-toimittajien tuotteita voit myydä, kuin ne olisi omassa varastossasi. Sillä erotuksella toki, että sinulle ei aiheudu varastointikuluja tai -riskiä, toteaa 2nd Chain Oy:n toimitusjohtaja Jussi Huovinen.

Helposti verkkomyynnin alkuun

Verkkokauppias lataa 2ndChain-järjestelmästä valitsemansa valikoiman omaan verkkokauppaohjelmistoonsa ja tuotteiden myynti voidaan aloittaa saman tien. Kun verkkokauppias saa asiakkaaltaan tilauksen 2ndChain-verkostoon kuuluvan tavarantoimittajan tuotteesta, tilaus ohjautuu 2ndChain -järjestelmään ja tuotteen toimitus tapahtuu suoraan loppuasiakkaalle.

2ndChainin yhteistyökumppani Warasto Finland mahdollistaa tehokkaan logistiikkaketjun tarjoamalla ”toimitushubin” tilausten käsittelyyn. Toimitushubissa yhdistetään eri toimittajilta tulevat tavaravirrat ja tilaukset pakataan ja lähetetään loppuasiakkaalle.

     
Hitaasti kiertävät tavarat ovat aina ongelma varastoinnin näkökulmasta. Myyntivarastoon sitoutuva pääomaa tarvittaisiin muualla, tuotteiden arvo laskee, tuotteet vanhentuvat, varastointi aiheuttaa kustannuksia ja hävikkiä. Toimintatapamme ansiosta verkkokauppias pystyy laajentamaan valikoimaansa riskittömästi ja kannattavasti oman ydinvalikoimansa ulkopuolelle ja tarjoamaan asiakkailleen näin kattavamman valikoiman tuotteita asiakkaan tarpeisiin, sanoo Warasto Finland Oy:n toimitusjohtaja Santtu Jokela.

Jokela huomauttaa, että yritys tarjoaa asiakkailleen myös räätälöityjä logistisia lisäarvopalveluja, kuten tuotteiden tarroitusta ja lahjatavarapakettien kokoamispalvelua, helpottaakseen asiakasyrityksen arkea ja nopeuttamaan arkisten logistiikkaprosessien etenemistä.

 

Santtu Jokela, Warasto Finland Oy